poniedziałek, 9 lutego 2009

Nowoorleańska sałatka coleslaw


Mimo iż nie przepadam za sałatkami typu coleslaw, ta okazała się wyśmienita. Przepis od "Nigelli Ekspresowo"... Zmieniłam minimalnie proporcje sosu, dając więcej maślanki w stosunku do majonezu. Wyszła lekka i można w związku z tym zjeść jej więcej.


Składniki na 6 porcji: (robiłam z połowy porcji i wyszło na 3-4 osoby, w zależności od tego, jak głodne)

1 główka kapusty włoskiej (ok. 1 kg)
2 marchewki
2 łodygi selera naciowego
4 dymki
200g majonezu (u mnie Kielecki)
4 łyżki maślanki (dałam prawie 2x więcej)
2 łyżki syropu klonowego
2 łyżeczki octu jabłkowego (dałam winny)
100g orzechów pekanowych
sól, pieprz

Obrać i poszatkować kapustę. Obrać i zatrzeć marchew (na drobne wiórki) oraz drobno pokrój seler naciowy i dymki.
Wymieszaj majonez, maślankę, syrop klonowy oraz ocet i starannie wymieszaj warzywa z sosem.
Dopraw sałątkę i wymieszaj z siekanymi orzechami.

Smacznego!

Brak komentarzy: