poniedziałek, 9 lutego 2009

Kurczak w maślance


Przepis ten pochodzi z książki "Nigella Ekspresowo", którą dostałam kilka dni temu na urodziny. To mój pierwszy wykorzystany z niej przepis. Spodziewałam się, że więcej będzie czuć marynatę, ale i tak efekt wyszedł bardzo dobry. Mój mąż poleca do tego jakiś sos, bo mu pasowało w czymś tego kurczaka maczać. :)
Podałam z "nowoorleańską sałatką colesław", którą Nigella poleca jako dodatek.



Składniki:
12 podudzi z kurczaka (ok. 1,25 kg łącznie)
500ml maślanki
60ml + 2 łyżki oleju roślinnego
2 ząbki czosnku
1 łyżka świeżo zmiażdżonych ziaren pieprzu
1 łyżka morskiej soli w kryształkach (albo 1,5 łyżki zwykłej soli)
1 łyżeczka mielonego kuminu
1 łyżka syropu klonowego

Mięso włożyć do miski (lub worka foliowego) i zalać maślanką oraz 60 ml oleju. Dodać zmiażdżone ząbki czosnku, pieprz i sól. Oprószyć mięso kuminem, dodać syrop klonowy i dokładnie obtoczyć mięso w marynacie.
Włożyć całość do lodówki na całą noc lub zostawić na blacie kuchennym na ok. 30 minut do 2 godzin.
Rozgrzać piekarnik do 220 stopni. Wyjąć mięso, dokładnie otrząsając je z nadmiaru marynaty i ułożyć na blaszce pokrytej folią aluminiową.
Pokropić kawałki kurczaka pozostałymi 2 łyżkami oleju i piec przez 30 minut, aż mięso będzie rumiane, miejscami przypieczone i soczyste w środku.

Smacznego!

Brak komentarzy: