środa, 26 listopada 2008

Kotleciki w orzechowo-miodowej panierce

Pomysł zrodził się gdzieś w mojej głowie i kiełkował podczas przyrządzania. Wyszło - na moje szczęście - bardzo smacznie!



Składniki:
-2 podwójne filety z kurczaka
-ok. 2 łyżki mąki
-ok.100-120 g posiekanych drobno orzechów laskowych lub migdałów (Myślę, że pasowałby również sezam. Ja dałam tylko ok.50 g i to było stanowczo za mało!)
-tłuszcz do smażenia
-marynata:
->4 łyżki sosu sojowego
->3 łyżki ketchupu
->3 łyżki miodu (proponuję dodać jeszcze jedną łyżkę)
->3 łyżki wody
->1 łyżeczka mielonego imbiru
->1 łyżeczka mielonej słodkej papryki
->1 łyżeczka mielonej ostrej papryki

Każdego pojedynczego fileta pokroić na 3-4 kawałki. Lekko rozbić (przez folię, żeby się mięso nie postrzępiło). Mięso przełożyć do naczynia, zalać marynatą i zostawić na kilka godzin (ja zostawiłam na noc, ale myślę, że 3-4 godziny by wystarczyły).
W miseczce wymieszać rozdrobnione orzechy z mąką i obtaczać w nich kawałki mięsa. Smażyć ok. 5-7 minut do zrumienienia. Ja pod koniec smażenia polałam trochę kotleciki marynatą, która bardzo ładnie pozostała na mięsie i wydobyła z potrawy więcej smaku.

Smacznego!

Brak komentarzy: