wtorek, 28 października 2008

Tartaletki grzybowe na chlebie tostowym

Pomysł na tartaletki wzięłam od Olgi i przyznaję, że jest rewelacyjny. Tartaletki z chleba tostowego są naprawdę łatwe i szybkie do zrobienia. A co najważniejsze cięszą oko i żołądek :) 

W oryginalnym przepisie są kurki. Ja natomiast zrobiłam dwie wersje: jedną z rydzami, drugą z boczniakami (w tej wersji do sosu dodałam wyciśnięty czosnek). Jednak piekłam na dwa razy, gdyż moja forma do muffinek* ma tylko 12 dołków. :)


Na 24 tartaletki potrzebne jest:

* opakowanie chleba tostowego
* 25-30 dag rydzy 
* tacka boczniaków (u mnie ok. 20 dag)
* duże opakowanie śmietany
* 4 jajka
* sól
* pieprz
* pęczek koperku
* 2-3 ząbki czosnku

Z chleba tostowego wycinam kółka. Ostrożnie wypełniam nimi foremki do muffinek, lekko je ugniatając. Rydze odparowuję na patelni na małej ilości masła. Smażę je do momentu aż cała woda wyparuje. Na osobnej patelni odparowuję tak samo boczniaki. Rydze lekko solę i wkładam do foremek z chleba tostowego. W miseczce mieszam śmietanę, jajka, sól, pieprz i koperek. Połową masy delikatnie zalewam rydze. Blaszkę wstawiam do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na około 15-20 minut, aż masa się zetnie, a chleb przyrumieni. Tartaletki studzę na kratce metalowej. W tym czasie wykładam formę na drugą porcję tartaletek. Wypełniam boczniakami. Do masy dodaję rozmiażdżony czosnek i delikatnie zalewam nią boczniaki. Piekę tak samo jak tartaletki z rydzami.

Smacznego! 

*zamiast formy do muffinek można użyć foremek do babeczek lub po prostu uformowanej na sztywno folii aluminiowej, w którą wkładamy delikatnie chleb. 


Brak komentarzy: