poniedziałek, 10 sierpnia 2009

Wieprzowina z sosem śliwkowym

 

P1050095

W tej potrawie oczywiście najlepszy jest sos śliwkowy. Kwaskowo-słodki, z wyraźną nutą imbiru. Nadaje mięsu ciekawego posmaku. U mnie w domu była prośba o dokładkę. Sosu! :)

Przepis pochodzi z książki Hilaire Walden “365 dań z grilla”. Bardzo polecam!

 

Składniki:

  • 90 dag kotletów wieprzowych, np. z karkówki
  • oliwa lub dobry olej
  • sól i świeżo zmielony pieprz

 

Kotlety lekko rozbić, a następnie oprószyć solą i pieprzem. Piec na grillu 8-10 minut, aż będą rumiane (ja piekłam w opiekaczu z funkcją grilla ok. 4 minut; można oczywiście też usmażyć na patelni).

Sos śliwkowy:

  • ok. 20 śliwek (wypestkowanych i rozdrobnionych)
  • 1 łyżka oliwy lub dobrego oleju
  • 1 mniejsza cebula
  • 1-1,5 łyżka mielonego imbiru
  • 0,5 łyżki mielonego pieprzu
  • 1-2 łyżki sosu sojowego
  • 5 łyżek likieru wiśniowego (użyłam czereśniówki)
  • 0,5 łyżki miodu (pominęłam)
  • sok z limonki, do smaku (pominęłam)

Usmażyć na oliwie drobno posiekaną cebulę. Dodać imbir i pieprz; smażyć aż do uzyskania aromatycznego zapachu. Dodać śliwki, doprawić sosem sojowym, likierem i miodem. Doprowadzić do wrzenia, następnie przykryć i dusić na małym ogniu do czasu, aż się śliwki rozgotują. Przełożyć sos do sosjerki i doprawić sokiem z limonki.

Gotowe kotlety podawać z gorącym sosem śliwkowym.

Smacznego!

czas na  śliwki

Wielkie grillowanie

 

 

 

 

 

 

Przepis bierze udział w zabawach kulinarnych Akcja “Śliwka” i “Wielkie Grillowanie”!

Brak komentarzy: