środa, 12 sierpnia 2009

Warzywa z makaronem

 

P1050087

Klika składników, pół godzinki czasu i mamy pyszny obiad. Pomysł dla zabieganych albo spóźnionych. :) Polecam!

Przepis z książki "Siadamy do stołu! Rodzinne obiady - pyszne i niedrogie", wydawnictwa Świat Książki.

Składniki:

  • 400 g makaronu, np. penne (ja użyłam pełnoziarnistego spaghetti)*
  • cebula
  • po 1 papryce czerwonej i zielonej
  • 3 łyżki oliwy
  • 300 g pieczarek (mogą być mrożone)
  • 2 kubeczki (po 150 g) gęstej śmietany
  • sól, pieprz, curry
  • szczypiorek

Cebulę i paprykę pokroić w kosteczkę. Grzyby oczyścić i w razie potrzeby pokroić. Na patelni podsmażyć cebulę, dodać pokrojoną paprykę i również podsmażyć. Następnie dodać grzyby i dusić na małym ogniu ok. 5 minut.

Do warzyw dodać ugotowany al dente makaron i śmietanę, wszystko wymieszać, aż do zagotowania sosu śmietanowego. Przyprawić do smaku solą, pieprzem i curry.

Przed podaniem posypać potrawę szczypiorkiem.

Smacznego!

 

*Przepis będzie zgodny z Metodą Montignac, jeżeli użyjemy makaronu wytworzonego z organicznej mąki z pełnego przemiału.

EDIT: Jak słusznie zauważyła Luelka, połączenie makaronu ze śmietaną mija się z koncepcją MM. Zamiast śmietany można potrawę lekko zagęścić, używając beztłuszczowego sera żółtego (do 0,5% tłuszczu).

P1050090

5 komentarzy:

Majana pisze...

Lubię makaron z warzywkami :)))
Pyszniutko się prezentuje u Ciebie :)
Pozdrawiam!

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

skoro zgodny z MM to cos dla mnie :)
wystarczy makaron z mąki durum :)

Leszczynka pisze...

To takie zwykłe proste danie, ale smaczne i błyskawiczne, więc czasem je robię.
Aga, nie wiedziałam, że stosujesz MM. Ja ciągle wyszukuję przepisów zgodnych z tą dietą. I przyznam, że największy kłopot mam z mąką, makaronami i zbożami (płatki kukurydziane odpadają, a pszennych nie można jeść w nieskończoność). No, ale mąż znalazł też płatki jęczmienne, gryczane i orkiszowe, więc choć jeden problem odpadł...
Jakieś konkretne pomysły co do mąki?

Luelka pisze...

Ja tylko nie jestem pewna, czy połączenie makaronu ze śmietaną jest MM-owe :D.

Leszczynka pisze...

Dzięki, Luelko :)
Trzeba przyznać, że w tej dziedzinie jesteś specjalistką, więc grzecznie kładę uszy po sobie...