poniedziałek, 31 sierpnia 2009

Cynamonowe ciasto z cukinią

 

P1050175

Przepis na to ciasto zaciekawił mnie od razu. Cukinia jako podstawowy składnik? Hmm… Czemu nie? Chciałam je zrobić jeszcze przed moim wyjazdem, ale – w ferworze przygotowań - zabrakło na to czasu. Ale cukinie poczekały na mnie i wylądowały dziś w towarzystwie cynamonu w piekarniku.

Ciasto zrobiłam oczywiście według przepisu Majanki.

P1050166

Składniki:

  • 3 jajka
  • 2 szklanki cukru (dałam 1 i 1/2 szklanki)
  • 1 szklanka oleju
  • 2 szklanki cukinii (startej ze skórką na średniej tarce)
  • 2-3 łyżki cynamonu
  • 3 szklanki mąki
  • 1 mały proszek do pieczenia (16g)

Wszystko razem należy wymieszać mikserem według kolejności. Piec około 45 minut w temperaturze około 180 stopni C.

Smacznego!

 

cukiniowy1

Przepis na to ciasto pasuje do akcji kulinarnej “Cukiniowy sierpień”.

5 komentarzy:

Bea pisze...

No wlasnie, tez mnie to ciasto u Majanki zaciekawilo :) Skoro i Ty reklamujesz, to pewnie w weekend pojawi sie i w mojej kuchni ;)

Pozdrawiam!

viridianka pisze...

tez jestem ciekawa tego ciasta, moze i ja w koncu sie skusze :)

Majana pisze...

Jak mi miło !:))
Cieszę sie,ze zrobiłaś to ciasto. Widzę, że wyszło pięknie, a czy smakowało?
Pozdrówki!:)

Leszczynka pisze...

Od razu zjadłam trzy kawałki! :) Najlepsze jest jeszcze lekko ciepłe, obowiązkowo z masłem.
A co do wykonania, Majanko, to dałam 2 łyżki cynamonu i nie obierałam cukinii. Zapewniam, że smakowało i pachniało wspaniale..

asieja pisze...

cukinie lubię
i takie ciasto też już od dawna chodzi mi po głowie
a jak ma w sobie jeszcze cynamon to już na pewno jest pycha :-)