niedziela, 1 marca 2009

Filet z kurczaka w sosie serowym ze szpinakiem

 

W czasie poszukiwań czegoś dobrego na obiad, wpadł mi w oko przepis Casi na pyszne danie z filetami z kurczaka w roli głównej. Nie miałam wszystkich składników, więc moja wersja nieco się różni. Jednak po obiedzie oblizywaliśmy się ze smakiem…



Składniki:

4 filety z kurczaka,
ok. 2 łyżki octu z białych winogron
ok. 100-150 g sera żółtego,
ok. 50 ml śmietanki kremówki,
ząbek czosnku,
1 łyżka masła,
sól i pieprz.

Wykonanie:

Filety myjemy, osuszamy i kroimy na pół. Każdą część przyprawiamy solą i pieprzem. Układamy na rozgrzanej patelni i obsmażamy krótko na dużym ogniu z obu stron.

W międzyczasie na niedużej patelni lub w rondelku (pokrytym teflonem) rozpuszczamy łyżkę masła. Dorzucamy starty ser żółty. Kiedy ser zacznie się roztapiać, dodajemy śmietankę. Na koniec do sosu wyciskamy ząbek czosnku i delikatnie wlewamy ocet winny. Mieszamy i podgrzewamy do chwili, kiedy powstanie gęsty, płynny sos. Doprawiamy pieprzem do smaku.

Gotowe filety układamy na talerzach i polewamy sosem.

 

Ja podałam ze szpinakiem, wg przepisu (podaję na oko):

 

1 opakowanie szpinaku mrożonego,
3 duże ząbki czosnku,
30 gram masła,
5 łyżeczek śmietany (dałam 30%, ale można też 18%),
sól, pieprz, vegeta, sok z ok. 1/2 cytryny

 

Zamrożony szpinak wkładamy do garnka na małym ogniu i powoli rozmrażamy. Gotujemy, aby odparować wodę. W tym czasie drobno pokroić czosnek i dodać do szpinaku. Gdy woda odparuje dodać masła, posolić, popieprzyć, dać vegety, soku z ok.1/2 cytryny. Wlać śmietankę i poddusić. Można dodać też startego sera żółtego (ja nie dałam). Ważne, by nie dusić za długo, bo szpinak straci piękny zielony kolor.

 

Smacznego!

2 komentarze:

Casia pisze...

Ale smakowicie Ci wyszedł kurczaczek :) Jest mi bardzo miło, że skorzystałaś z mojego przepisu :) Pozdrawiam!

Leszczynka pisze...

Oj, Casiu, wyszedł przepysznie. Dzięki :)