środa, 29 lipca 2009

Sałatka z ciecierzycą

 

P1050020 

Przygotowując ostatnio ciecierzycę, namoczyłam jej znacznie więcej niż potrzebowałam. Z pozostałej zrobiłam więc sałatkę. Pomysł wzięłam z tej strony, ale po przeglądzie domowych zapasów oryginalny przepis został nieco zmieniony. Wyszła bardzo oryginalna przekąska. Polecam!

Składniki:
200 g ciecierzycy
10-12 suszonych pomidorów w oliwie
ok. 400-450 g zielonej fasolki szparagowej (może być mrożona)
2 ząbki czosnku
po 2 łyżki oliwy i octu balsamicznego
sól, pieprz
garść świeżych listków bazylii

Ciecierzycę wypłukać, namoczyć w zimnej wodzie ok. 12 godzin, ugotować do miękkości (ok. 40 minut). Posolić należy ją pod sam koniec gotowania, aby nie stwardniała, następnie odcedzić i wystudzić. Ugotować fasolkę – nie należy jej jednak rozgotować – i wystudzić.
Pomidory odsączyć i pokroić na niezbyt małe kawałki. Dodać wraz z fasolką do ciecierzycy. Do octu balsamicznego dodać nieco soli i dokładnie wymieszać. Następnie wlać oliwę i dokładnie wymieszać. Do tak przygotowanego sosu dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i wymieszać i sałatką. Całość posypać posiekanymi listkami bazylii i świeżo mielonym czarnym pieprzem. Podawać schłodzone. Polecam do mięs lub po prostu z pieczywem.

Przepis zgodny z MM.

Smacznego!

P1050016

5 komentarzy:

Majana pisze...

Bardzo lubię ciecierzycę i sałatki z jej udziałem . Twoja równiez bardzo mi się podoba!:))

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

sałatka bardzo smaczna :)
jak jeszcze kiedyś namoczysz za dużo ciecierzycy to mozesz ją zamrozić, ja zawsze gotuję całą paczkę, mrożę, a kiedy potrzebuję wrzucam na kilka minut na wrzątek lub patelnię :)

Leszczynka pisze...

Dzięki za radę z tym mrożeniem ciecierzycy. Na pewno w ten sposób dużo szybciej można ją wykorzystać.
A sałatka wyszła świetna. Tym bardziej, że za suszone pomidory dałabym się pociąć :D

Agata pisze...

Ciecierzyca to jest to!

viridianka pisze...

hmmm slicznie wyglada moze sobie taka przyrządzę... jak tylko cicierzyce znajde;)